آون توستر چیست ??
نوشته شده توسط : درسا حسینی

امروزه انواع و اقسام دستگاه های جدید روانه بازار شده اند که به آشپزی آسان تر کمک می کنند و استفاده از این نوع دستگاه ها باعث می شود با صرف کم ترین انرژی در مدت زمان کوتاهی بهترین غذا ها را آماده کرد وپخت . یکی از این نوع دستگاه ها آون توستر نام دارند که این روز ها به شدت محبوب شده اند . آون توستر ها در واقع دستگاه هایی شبیه به مایکروفر و مایکرووویو ها می باشد اما در نوع کارکرد و برخی از قابلیت ها تفاوت هایی هم باهم دارند . اگر نمیدانید که آون توستر چیست پس پیشنهاد می کنم تا انتتهای این مقاله نیز همراه ما باشید که می خواهیم این دستگاه را به شما معرفی کنیم با تفاوت ها و شباهت های آن با مایکروفر و مایکروویو را بررسی کنیم . 

آون توستر چیست

آون توستر یکی ازپرکاربردترین وسایل آشپزخانه است، که شما می توانید به وسیله آن نان برشته وتست کنید و در عین حال یک نسخه مینیاتوری از اجاق گاز نیز در اختیاردارید که کارهای کوتاه مدت وساده فر را انجام می دهد و انرژی کمتری مصرف می کند. اگر شما شخصی هستید که مهمونی های شبانه و دوره همی های بسیاری برگزار می کنید، متوجه می شوید که داشتن یک فر به تنهایی برای برگزاری این مراسمات کافی نیست. شما باید منتظر بمانید تا یک غذا کاملا آماده شود ودوباره تنظمات فر خود را اعمال کنید ومنتظر بمانید تا غذای بعدی پخته شود. مطمئنا همه ما دوست داریم یک فر دوقولو داشته باشیم، اما این راه ممکن است مقرون به صرفه نباشد در اینجا وجود یک وسیله کمکی برای شما بسیار مفید است. آون توستر بهترین گزینه برای شماست.


تفاوت بین آون توستر و مایکروفر چیست؟

مایکروفر و آون توستر هر دو از لوازم برقی آشپزخانه هستند که جهت طبخ و پخت انواع مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند در واقع این دو وسیله کاربردی را می توان از مهم ترین اختراعات بشر دانست که تحولی بزرگ را در زمینه پخت و پز ایجاد کردند و هم اکنون در بیشتر آشپزخانه های ایرانی از این دو وسیله استفاده می شود .

با خرید آون توستر و یا خرید مایکروفر می توانید در کمترین مدت زمان انواع مواد غذایی را پخت و آماده کنید و این یکی از مهم ترین مزایای این دستگاه ها به شمار می آیند و هم چنین برخلاف فرها باعث گرم شدن محیط آشپزخانه نمی شوند.

حال اگر شما به فکر خرید این دستگاه ها افتاده اید حتما سوالاتی نظیر اینکه آون توستر بهتر است یا مایکروفر؟ ضرر کدام یک کمتر است؟ کارایی و عملکرد کدام بهتر است ؟ و هزار سوال دیگر فکر شما را درگیر خواهد کرد با ما همراه باشید تا با معایب و مزایای این دو وسیله ی کاربردی آشنا شوید.


آیا توستر همان آون توستر است؟

در جواب به سوال آیا توستر همان آون توستر است؟ می‌توانیم بگویم که توستر همان آون توستر است با این تفاوت که توستر فقط توانایی انجام یکی از کارهایی که آون توستر انجام ‌می‌دهد را دارد.
برای مثال در مواردی که نیاز به پخت و پز غذا نیست و هدف شما از خرید این وسیله فقط برای گرم کردن نان است، بهترین انتخاب برای شما یک توستر معمولی است چرا که هزینه پایین‌تری نسبت به آون توستر دارد و هم اینکه محیط کمتری را اشغال می‌کند.
ولی آون توستر یکی از لوازم خانگی‌هایی است که توانایی پخت غذا، گرم کردن نان، گرم کردن مواد غذایی‌های منجمد، پخت پیتزا و … دارد و می‌توان با استفاده از آن‌ها غذا‌ها، کیک و شیرینی‌های مختلفی درست کرد.
اگر به متن گفته شده توجه کنید متوجه خواهید شد که: توستر همان آون توستر نیست!

 

مزایای استفاده از آون توستر:

جایگزین فر می باشد، اگر خانه‌ی شما کوچک است و آشپزخانه‌ی کوچکی هم دارد، تنها راه بهره بردن از فر، خرید آون توستر می باشد.
اگر خیلی اهل خوردن شیرینی هستید، طبیعی است که فر به تنهایی جوابگوی نیاز شما نیست. بنابراین می توانید، به سراغ خرید آون توستر بروید تا وسیله‌ای کمکی برای شما باشد.
مزیت دیگری که توسترها دارند این است که در مقایسه با فر خیلی زود گرم می شوند. پس به راحتی می توانید نان را در مدت خیلی کوتاهی برشته و میل کنید.
میزان مصرف انرژی آنها بسیار پایین است، به این دلیل است که با محیط زیست سازگاری دارند.
وقتی از فر استفاده می‌کنید، محیط خانه به شدت گرم می شود؛ اما در صورت بهره بردن از آون توستر، احساس گرما نخواهید کرد.
استفاده از آون توستر خیلی راحت است و به راحتی هر فردی می تواند از آن بهره ببرد.
چون فضای داخلی آون توستر کوچک است، به راحتی تمیز می شود، اما فر گازها به دلیل بزرگی قسمت داخلی شان، پاک کردن آن ها کمی مشکل است.





:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: